Hogyan érjünk el több embert Facebookon?

Hogyan érj el több embert Facebookon?

Miután a korábbi években drasztikusan csökkent a Facebook bejegyzések organikus elérése, 2018-ban minden közösségi média marketinggel foglalkozó szakember számára az volt a legfontosabb kérdés, hogy miként lehetséges növelni a posztjaink elérését?buzzsumo.com 777 millió Facebook bejegyzést vizsgált meg adatelemző kutatásában. A következőkben a felmérés legfontosabb eredményeit fogjuk ismertetni.

Melyik bejegyzés típusok teljesítenek a legjobban?

A korábbi évekhez hasonlóan 2018-ban is a videós bejegyzésekre érkezett a legtöbb reakció a Facebookon. Mint az alábbi ábrán is látható, a videós tartalmak 59%-al magasabb felhasználói elköteleződést váltottak ki, mint más tartalmak.

Facebook elérésekÁbra: Buzzsumo.com

Egyértelműen kijelenthetjük, hogy érdemes pénzt és időt szánni a videós tartalmak előállítására, ha több embert szeretnénk megszólítani. Több neves Facebook marketing szakértő szerint is kifizetődőbb, ha a minőségi videós bejegyzésekre összpontosítjuk az erőforrásainkat. A szakértők 70% videós bejegyzést, 20% kép alapú bejegyzést és 10% szöveges (természetesen linkekkel és CTA-val ellátott) bejegyzést javasolnak.

Mikor érdemes posztolni a bejegyzéseket?

Minden márkának, terméknek vagy szolgáltatásnak más és más a célközönsége , ezért nyilván nem igazán lehet messzemenő következtetéseket levonni egy globális kutatásból a saját marketing stratégiánkra vonatkozóan. Mégis érdekes lehet átnézni az alábbi eredményeket, hiszen lehetséges, hogy éppen a mi célközönségünkre is vonatkozik, másrészt ha nincsenek konkrét adataink, akkor ezeket használhatjuk kiindulópontként.

Ahogyan az alábbi ábrán is látható, az esti órák a legerősebbek, konkrétan az este 10 óra körül megosztott bejegyzések teljesítettek legjobban.

best time to post for facebook engagementÁbra: Buzzsumo.com

Melyik nap érdemes posztolni?

A Buzzsumo.com kutatása szerint a vasárnap a legjobb nap a Facebook bejegyzéseink megosztáshoz. Ennek az is lehet az oka, hogy a legtöbb vállalkozás nem hétvégén működik, ezért hétköznap teszik közzé a bejegyzéseiket. Tehát vasárnap kevesebben posztolnak, azaz kisebb reklámzajban tudjuk eljuttatni az üzeneteket a célcsoportunknak, ráadásul hétvégén jellemzően több időt is töltenek a felhasználók a Facebook-on, mint hétköznap.

best day to post for facebook engagementÁbra: Buzzsumo.com

Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy 2019-ben a videós bejegyzések fogják uralni a Facebookot és ha nem szeretnél lemaradni a versenytársak mögött, akkor neked is érdemes időt, energiát vagy pénzt fektetned a minőségi tartalmak előállításába. Ha pedig már megvannak az érdekes tartalmaid, akkor arra is oda kell figyelni, hogy mikor osztod meg őket! Az biztos, hogy az esti órákkal és hétvégékkel nem fogsz mellélőni.

Ha tetszett a bejegyzés kérlek oszd meg ismerőseiddel is, hiszen sokat segíthetsz nekik abban, hogy hatékonyabban reklámozzák saját oldalaikat!