nofollow_link

Mik azok do-follow és no-follow linkek?

A keresőoptimalizálás egyik alappillére a link építés (link building), melynek célja, hogy minél több és relevánsabb hivatkozás mutasson weboldalunkra. A Google szerint a weboldalakra mutató külső linkek száma és minősége a három legfontosabb rangsorolási szempont között van jelenleg is.

Linképítés szempontjából kétféle kategóriába sorolhatjuk a hivatkozásokat:

  1. do-follow linkek
  2. no-follow linkek

A kettő közötti különbség leginkább úgy foglalható össze, hogy mit üzennek a hivatkozott tartalomról a keresőmotoroknak.

Do-follow linkek

A do-follow linkek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy az adott hivatkozás értékes, releváns és nem bánjuk, ha segítenek a hivatkozott oldalnak a magasabb találati rangsorolásban.

A dofollow megnevezés leginkább SEO-s szakmai körökben használatos kifejezés. Alaphelyzetben minden manuálisan elhelyezett hivatkozást dofollow-ként kezel a Google, tehát ilyen jellemzőt vagy attribútumot nem tudunk megadni. Ezek lényegében azok a linkek, amiket követnek a keresőrobotok és befolyásuk lehet a hivatkozott a weboldalak értékére.

No-follow linkek

A no-follow linkek azt kommunikálják a keresőrobotoknak, hogy ne kövessék az adott linket, tehát ezek a hivatkozások közvetlenül nem segítik a linkelt oldalak rangsorolását. Jellemzően felhasználók által előállított tartalmak (UGC), fizetett hirdetések, illetve az affiliate linkek esetén használják.

Amennyiben azt szeretnék, hogy a Google ne kövesse az általunk elhelyezett hivatkozást a következőképpen adhatjuk meg a no-follow attribútumot a hivatkozások beillesztésekor:

<a href=”https://hirdetoweboldala.hu” rel=”nofollow”>Ez egy no-follow link</a>

Mikor használjunk no-follow linkeket?

  1. Ha nem szeretnénk erősíteni a hivatkozott oldalt
  2. Fizetett linkek esetén
  3. Ha olyan oldalra hivatkozunk, amik a keresők számára nem láthatóak

A Google két irányelvet adott meg a no-follow linkekkel kapcsolatban. Az első, hogy fizetett hirdetéseknél mindenképp no-follow hivatkozásokat használjunk, különben manipulációnak minősíti a linkeket és büntetésben részesíti az oldalunkat. A másik javaslat szerint amikor egy külső forrásra hivatkozunk, akkor minden esetben do-follow azaz, hagyományos linkeket használjunk, még akkor is ha esetleg valamelyik versenytársunk oldalára kell hivatkoznunk.

A Google saját bevallása szerint nem veszi figyelembe a no-follow linkeket rangsorolási tényezőként, közvetetten mégis segíthet minket a kedvezőbb pozíciók elérésében. Érdemes lehet no-follow hivatkozásokat is használni csak azért, hogy természetesebbnek hasson a linkhálózatunk, így nem kell tartanunk attól, hogy a Google manipuláció miatt rontja a helyezésünket.